hoe werkt het?

HEMA tickets biedt tickets (e-tickets of e-vouchers) aan voor onder andere pretparken, dierentuinen, bungalowparken en musea. Je bestelt gemakkelijk en altijd via hema.nl/tickets.

invoeren gegevens

Je kunt bestellen door in te loggen met je HEMA-account of zonder te registreren. Je vult in ieder geval je naam, e-mailadres, adres en mobiele telefoonnummer in. Zo kunnen wij je ticket digitaal naar je toe sturen en je eventueel op de hoogte houden als een evenement geannuleerd of verplaatst wordt.

In de bevestigingse-mail die je ontvangt, vind je in de bijlage PDF met een e-ticket of e-voucher.

verschil e-ticket en e-voucher

HEMA biedt tickets aan in de vorm van een e-ticket of e-voucher. Een e-ticket (met daarop een barcode) dient als entreebewijs en geeft je direct toegang. Met een e-voucher (met daarop een unieke code) moet nog een reservering of boeking gemaakt worden bij de ticketpartner via aangegeven verzilverpagina (klik hier voor het verzilveren van je e-voucher). Zo makkelijk is het!

een evenement kiezen

In de keuzebalk bovenaan de website kun je kiezen voor een categorie. Om tickets voor een uitje of evenement te bestellen klik je op 'bestel'. Op de pagina die volgt maak je een keuze uit het aanbod e- tickets of e-vouchers (en, indien van toepassing, de locatie, datum en/of rang).

betaling

Nadat je op ‘bestel’ hebt geklikt, vul je eenmalig je naam, e-mailadres, adres en mobiele telefoonnummer in en verschijnt er een overzicht van de bestelling. De betaling van de HEMA tickets gaat via iDEAL.

Je betaalt nooit meer dan nodig. Zo betaal je geen administratie- en boekingskosten en zijn al onze prijzen inclusief btw. Omdat de tickets digitaal verzonden worden, betaal je geen verzendkosten. Zo heb je altijd voordeel bij het kopen van je tickets bij HEMA!

tickets ontvangen

Wanneer de betaling binnen is, worden de tickets binnen 10 minuten automatisch verzonden naar het opgegeven e-mailadres.

onvoorziene omstandigheden

Helaas komt het een enkele keer voor dat een evenement wordt geannuleerd of verplaatst door onvoorziene omstandigheden. Bijvoorbeeld vanwege ziekte van een artiest of hoofdpersoon van een theaterstuk. Als het gaat om e-tickets dan zorgen wij er altijd voor dat je op tijd op de hoogte bent zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Wij sturen je een e-mail op het opgegeven e-mailadres met de stappen die doorlopen moeten worden. De precieze stappen hangen af van of het evenement verplaatst of geannuleerd wordt.

Voor e-vouchers geldt dat de ticketpartner contact met je opneemt over de gemaakte boeking en/of reservering.

annulering

Als een evenement wordt geannuleerd, krijg je als klant natuurlijk gewoon je geld terug. Wij sturen je een e-mail op het opgegeven e-mailadres met het verzoek of je je naam en bankrekeningnummer op wilt geven zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je binnen 30 werkdagen je geld terugkrijgt.

andere datum

Soms zorgt de locatie er in overleg met de productie voor dat er een nieuwe datum geprikt wordt voor het evenement. Als het gaat om een e-ticket dan ontvang je ook in deze situatie een e-mail op het opgegeven e-mailadres. In dit geval heb je als klant twee opties. Je kunt ervoor kiezen om op de nieuwe datum naar het evenement te gaan. Je oude e-ticket is dan gewoon bruikbaar als toegangsbewijs. Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet kunt op de nieuwe datum. Dan is het bij HEMA tickets ook mogelijk om je geld terug te krijgen. Dat gaat op dezelfde manier als bij een annulering. Je ontvangt een mailtje met daarin het verzoek om je naam en rekeningnummer aan ons door te geven. Dan zorgen wij ervoor dat je binnen 30 dagen het bedrag terugkrijgt. De e-tickets worden dan geblokkeerd.

Mocht je een boeking of reservering hebben gemaakt met een e-voucher, dan neemt de ticketpartner contact met je op.

zelf een evenement aanbieden (voor organisaties)

Wanneer je een suggestie hebt voor het aanbod van HEMA tickets, mail dan naar tickets@hema.nl. Wij kunnen je dan direct informeren over de mogelijkheden.